- Modtagne Tak: 3
- Forsiden
- Forum
- For medlemmer
- Grej
- Vand kamera
Vand kamera
- Miguel Valls Ivarson
- Emne forfatter
14 år 5 måneder siden #199
af Miguel Valls Ivarson
Vand kamera blev oprettet af Miguel Valls Ivarson
Hej, er de nogen som er ekspert i kamera til kajak brug?
Er Olympus mju 720sw det bedste?
Er Olympus mju 720sw det bedste?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Marianne Kristensen
-
Mindre
Mere
14 år 5 måneder siden #200
af Marianne Kristensen
Besvaret af Marianne Kristensen på emne Sv:Vand kamera
Der er en del forskellige fabrikanter der laver kajak-egnede (=vandtætte små kameraer). Bl.a Olympus, Panasonic, Pentax og Canon.
Jeg har ikke kigget seriøst på specifikationer fornylig, så jeg ved ikke om der er kommet nye ting med indenfor de sidste 1-2 år.
Men nogle af de ting jeg mener er vigtige er:
Såvidt jeg kan se har 720SW ikke billedstabilisering (og videoen måtte godt være i højere opløsning), så jeg tror du skal have fat i en af de nyere Olympus - f.eks en af dem i mju Tough serien.
Sidst jeg købte vandtæt kamera endte jeg med en Panasonic FT1 (laves nok ikke mere, der er kommet en FT2 istedet), som jeg synes tager gode billeder. Men jeg har også haft Olympus - og det kunne jeg sagtens finde på at købe igen.
Tænk over hvilke ting der er vigtige for dig og find tests og reviews på nettet til at finde dit nye kamera.
Hvis det f.eks er vigtigt hvordan knapperne sidder, om man kan betjene dem med handsker osv må du forbi en 'rigtig' fotohandler.
Jeg har ikke kigget seriøst på specifikationer fornylig, så jeg ved ikke om der er kommet nye ting med indenfor de sidste 1-2 år.
Men nogle af de ting jeg mener er vigtige er:
- Vandtæt (til gengæld er det nok ligemeget om det er til 3, 5 eller 10m)
- Optisk billedstabilisering(så små kameraer er sjældent særlig lysstærke, så for at få lys nok bliver lukkertiden så lang at der er risiko for rystelser
- Skal kunne være i lommen på vesten
- Skal kunne optage video (praktisk til rulletræning)
- Skærmen skal kunne bruges i sollys
- Batterilevetid
Såvidt jeg kan se har 720SW ikke billedstabilisering (og videoen måtte godt være i højere opløsning), så jeg tror du skal have fat i en af de nyere Olympus - f.eks en af dem i mju Tough serien.
Sidst jeg købte vandtæt kamera endte jeg med en Panasonic FT1 (laves nok ikke mere, der er kommet en FT2 istedet), som jeg synes tager gode billeder. Men jeg har også haft Olympus - og det kunne jeg sagtens finde på at købe igen.
Tænk over hvilke ting der er vigtige for dig og find tests og reviews på nettet til at finde dit nye kamera.
Hvis det f.eks er vigtigt hvordan knapperne sidder, om man kan betjene dem med handsker osv må du forbi en 'rigtig' fotohandler.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Tid til at oprette siden: 0.045 sekunder