Kajakklubben Esrum Sø

Forslag til forbedring af rokort systemet

  • Claus Munk
  • Claus Munk's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
Mere
12 år 8 måneder siden - 12 år 8 måneder siden #270 af Claus Munk
Forslag til forbedring af rokort systemet blev oprettet af Claus Munk
Da der er en del der har problemer med at afslutte deres ture har jeg et forslag jeg meget gerne vil have kommentarer til.

Problemet opstår når man trykker på "Ret" og derefter indtaster sine roede kilometer og trykker på "Ok". Da man ikke samtidig har ændret turens status til "Afsluttet" forbliver turen aktiv og båden er blokeret for andre.

Den simpleste måde at afslutte en tur på, er at trykke på "Slut", indtaste sine kilometer og så trykke på "Ok". Dette lukker turen.

Jeg har også konstateret at mange der ønsker at indtaste allerede roede ture førs vælger "Ny Tur", vælger båd, deltager, tid, turmål evt distance og så trykker på "Ok". Derefter finder de deres tur i listen og trykker på "Slut" og så indtaster de distancen og trykker på "Ok".

Denne metode er jo lidt bøvlet når man allerede under oprettelsen kan indtaste distance og ændre Tur Status til "Afsluttet".

Så mit forslag er at når man enten under "Ret" eller "Opret Tur" indtaster en distance så vil turen automatisk blive afsluttet.


Kommentarer modtages.

mvh
Claus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Lisette Sjøstrand
12 år 8 måneder siden #271 af Lisette Sjøstrand
Besvaret af Lisette Sjøstrand på emne Sv: Forslag til forbedring af rokort systemet
Hej Claus

Vil dit forslag ikke give problemer, hvis den der opretter turen allerede fra start skriver km på fordi man ved hvor langt man vil ro fra start. Ser det så ikke ud som at kajakken er ledig for andre selv om den ikke er det?

Kunne man helt fjerne feltet RET, så der kun kan vælges mellem ny tur og afslut? giver det mening?

Hilsen Lisette

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Claus Munk
  • Claus Munk's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
Mere
12 år 8 måneder siden #272 af Claus Munk
Besvaret af Claus Munk på emne Sv: Forslag til forbedring af rokort systemet
Det er rigtigt at man så ikke kan taste km ind på forhånd, men hvor mange gør egentlig det?. Jeg har også overvejet at lade systemet spørge om turen skal afsluttes når der er indtastet en distance, men jeg har bare oplevet at en del bliver paffe når de ser en dialog boks med et spørgsmål de skal reagere på.

"Ret" kan f.eks. bruges hvis du har skrevet en båd ud og så opdager at den har en defekt. Så er det rart at kunne skifte båden ud. F.eks. til handicap kan man også komme ud for at en både er taget men ikke skrevet ud. En del af handicap deltagerne skriver først turen ud eftr løbet.

mvh
Claus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael Krebs Lange
  • Michael Krebs Lange's profilbillede
  • Offline
  • Pain is temporary - Quitting is forever....
Mere
12 år 8 måneder siden #273 af Michael Krebs Lange
Besvaret af Michael Krebs Lange på emne Sv: Forslag til forbedring af rokort systemet
Hey Claus

Hvad sker der så i fald man gør som vi ofte gør:

Indtaster km., evt. tilretter klokkeslet, evt. retter i turmål og tilsidst tilføjer kommentarer (Note) om turen?
Hvis jeg (mis)forstår dig ret, vil man blive smidt af med afsluttet tur, ligeså snart man har indtastet km?

Eller vil det stadig være nødvendigt at skulle klikke på OK til sidst?

Et andet forslag er, at såfremt folk nu skulle have indtastet et km. tal, og glemt at afslutte, så kunne der være en timeout på 5 min. eksempelvis, der herefter afslutter turen, og så er båden frigivet.

I øvrigt super med de nye kolonner der synliggør, hvor folk fedter den af :angry: andre steder end på søen ;)

Mvh Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Claus Munk
  • Claus Munk's profilbillede Emne forfatter
  • Væk
Mere
12 år 8 måneder siden #274 af Claus Munk
Besvaret af Claus Munk på emne Sv: Forslag til forbedring af rokort systemet
Hej Michael,

Man skal stadig trykke på "Ok" før turen afsluttes.

Det der styrer løsningen er nok om der er nogen der ønsker at kunne indtaste km i forbindelse med at de opretter turen.

De 2 versioner jeg har i spil er:

1. Hvis distancen er indtastet og gyldig vil turen blive afsluttet når man trykker på "Ok".

2. Hvis distancen er indtastet og gyldig vil man blive spurgt om man ønsker at afslutte turen eller bare oprette den som værende "Igang" med de indtastede kilometer.


mvh
Claus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

  • Michael Krebs Lange
  • Michael Krebs Lange's profilbillede
  • Offline
  • Pain is temporary - Quitting is forever....
Mere
12 år 8 måneder siden - 12 år 8 måneder siden #275 af Michael Krebs Lange
Besvaret af Michael Krebs Lange på emne Sv: Forslag til forbedring af rokort systemet
D.v.s. hvis man vælger "Afsluttet" i "hovedmenuen" (uden endnu at have indtastet distancen = blank) sker der ikke noget, altså det vil fungere som nu, hvor man efterfølgende skriver distance og noter, o.s.v. og trykker på OK.

og hvis ikke man aktivt har valgt "Afsluttet" - ej heller efterfølgende hvor km. ER indtastet, så træder barnepigen til og afslutter turen for dig.

Jeg synes dit 1. forslag er det mest idiotsikre.

Iøvrigt kan min browser på arbejds PC'en ikke vise den højre (yderste) kolonne i rostatistikken.

mvh
Michael

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Tid til at oprette siden: 0.154 sekunder
Leveret af Kunena Forum

Handel

Kontakt

Adresse

  • Kajakklubben Esrum Sø
  • Krostien 11
  • Nødebo
  • 3480 Fredensborg